ADHESIÓ AL VESCOMTAT DE CABRERA

El senyor Martí Pujals Castelló, President del Consell Comarcal de la Selva i Josep Solé Turon, Alcalde de l’Ajuntament de Riudarenes, han formalitzat el conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal de la Selva i l’Ajuntament de Riudarenes per l’adhesió i execució de les actuacions vinculades al projecte Vescomtat de Cabrera.

En aquest sentit des de l’Ajuntament volem promoure espais arquitectònics de gran rellevància dins la nostra història. Al mateix temps que volem donar a conèixer espais d’una bellesa entusiasta, pretenem posar de relleu que som un dels municipis amb més rellevància dins la història de Catalunya.

És per aquesta raó, que el conveni té un sentit més ampli que el de la promoció de les actuacions del Vescomtat de Cabrera, ja que permetrà que el visitant conegui la història d’un poble que surt a la versió original de l’Himne del nostre país, Els Segadors.

Som, per tant, un municipi que cal visitar per sentir l’esperit del poble català. Som la Vila de Segadors que ha forjat la nostra manera de fer, i la història ressona a cada racó del poble. Us recomanem palplantar‐vos davant la porta de l’Església de Sant Martí de Riudarenes i traslladar‐vos al 3 de maig de 1640 quan els soldats del terç de Moles la van cremar i arrasar en el decurs de la revolta que va ser l’inici de la Guerra dels Segadors. Un cop fet això, agafeu qualsevol camí que vagi amunt, veureu que l’ermita d’Argimon us crida, no li falleu, pugeu fins a dalt de tot, perquè no hi ha vista més agradable sota el cel blau i clar.